Chińskie stowarzyszenie konsumentów (CAP) zwróciło się do Apple’a z prośbą o przeprowadzenie dochodzenia w sprawie problemu z samoczynnym wyłączaniem się smartfonów iPhone. Awaria dotyczy modelów iPhone 6 i iPhone 6S, które wyłączają się w dowolnym momencie, niezależnie od poziomu naładowania.
Według CAP, problem objawia się na smartfonach w normalnych warunkach: bateria jest naładowana w 50 do 60%, a telefon działa w temperaturze pokojowej. Przy czym po takiej przykrej niespodziance iPhone’a nie udaje się przywrócić do życia podłączeniem do źródła zasilania.
Jak szeroko rozpowszechniony jest problem, na razie nie wiadomo, w oświadczeniu Chińskiego stowarzyszenia konsumentów mówi się o „dość dużej” ilości skarg na ten rodzaj usterki.
W USA Apple otrzymało pozew do sądu z powodu „choroby ekranu dotykowego” („touch disease”), która dotknęła iPhone’a 6 i iPhone’a 6 Plus. Wada objawia się losowo i objawia się poprzez szary połyskujący pasek w górnej części ekranu. Przy tym sensor wyświetlacza przestaje reagować na dotyk, lub zaczyna reagować znacznie gorzej.
Do tego momentu do iPhone’a 6S nie było masowych roszczeń, w szczególności dlatego, że w tym modelu Apple przyznaje się do wad poprzedniej serii urządzeń. Na przykład, firma przeszła na korzystanie z bardziej wytrzymałego aluminium z serii oznaczonej numerem 7000.
Dołącz do nas na Facebook’u, aby być na bieżąco z najnowszymi doniesieniami ze świata Apple’a oraz móc podzielić się z nami swoją bezcenną opinią w komentarzu!