Jak stworzyć grę dla iOS bez podstawowej wiedzy?

games

Kto nie marzył, aby stworzyć swoją własną grę na iPhone’a, albo iPada? Przemysł gier rozwija się w szybkim tempie i pragnienie, aby spróbować swoich sił w tym kierunku jest całkiem naturalne. Wielu obawia się stać się twórcami gier, ponieważ uważają, że jest to bardzo trudne zajęcie, które wymaga maksymalnej koncentracji, bogatego doświadczenia i ogromnej wiedzy teoretycznej.

Jednak rozpocząć swoją drogę do marzeń można bez posiadania umiejętności programowania. Jednym z narzędzi do projektowania dwu i trójwymiarowych aplikacji oraz gier, jest silnik graficzny Unity. Za jego pomocą tworzone są aplikacje dla systemu Windows i OS X, jak i iOS, Android i Windows Phone. Ponadto, silnika używają producenci gier na konsole PlayStation 4, Xbox 360, Wii i innych. Unity jest bardzo popularny wśród takich twórców, jak Blizzard, EA, a nawet Ubisoft, ponieważ praca z silnikiem jest dość prosta, łatwy w obsłudze interfejs i kompletnie darmowa wersja. Edytor łatwo dostosować, ma kilka różnych okien, co umożliwia debugowanie gry bezpośrednio w nim. Sam projekt w Unity jest podzielony na poziomy, które nazywane są również scenami — to pojedyncze pliki z światami, zawierające swoje zestawy scenariuszy, obiektów i ustawień. Skrypty interakcji z obiektami, które zawierają zestawy pewnych elementów. A dzięki wsparciu układu Level of Detail bardzo szczegółowy model został zastąpiony przez jego uproszczoną wersję. Unity Edytor Unity jest naprawdę wielofunkcyjny: system dziedziczenia obiektów, skrypty w postaci pojedynczych komponentów, obsługa fizyki ciał stałych i tkaniny.

Znajomość fizyki na dwóch poziomach, w tym interfejs, tworzenie skryptów, projektowanie krajobrazu i tworzenie gier wieloosobowych — to i wiele więcej oferuje kurs „Projektant gier” w usługach GeekBrains. To zajęcie można określić w skali trudności od 1 do 5 na 2, przy tym jest niezwykle przydatny na współczesnym rynku, a opanować całą masę niezbędnych umiejętności i znacząco je rozwinąć można w zaledwie pół roku. Aby przystąpić do tego kursu, nie wymaga się umiejętności programowania: najważniejsze, to zainteresowanie i chęć. Z tej perspektywy, jak jesteśmy pewni, tworzenie gier stanie się imponujące, a tworzyć można dla iOS, Android, Xbox, PlayStation i innych platform. Średnia pensja w Warszawie i IOS dla dewelopera gier wynosi ok. 6 – 8 tysięcy złoty.

Doświadczeni pracownicy mogą łatwo zwiększyć swoje zarobki dwu, a nawet trzy krotnie. Do zawodu „Twórca i projektant gier” potrzebne jest szkolenie, podzielone na dwa poziomy, uczniów czekają dwa stopnie wtajemniczenia w silniku Unity, po czym natychmiast wstępują na ścieżkę rozwoju w firmach i biorąc udział w różnych projektach. Na podstawie wyników absolwent nie tylko dostaje cv i certyfikat ukończenia kursu, ale i ma za sobą dobre portfolio (w tym tworzenie gier multiplayer za pomocą Unity 3D) i umiejętności wiersza rozwoju. Lekcje odbywają się online, podczas nich nauczyciel wyjaśnia materiał, jego działania uczniowie widzą na ekranie, zadawać pytania i dyskutować można w trakcie zajęć na czacie. W trybie offline, dostają zadania domowe, wykonują je, po czym przechodzą testy z przerobionego materiału. Za pomocą forum i doświadczonych programistów można dyskutować na tematy związane z programowaniem.

Najważniejsze, że w GeekBrains są firmy-partnerzy, którzy zatrudniają absolwentów, po ukończeniu szkolenia, głównie w charakterze stażystów z możliwością dalszego zatrudnienia. Z powodzeniem wykonując testowe zadania i po przejściu rozmowy kwalifikacyjnej, każdy absolwent GeekBrains może rozpocząć karierę w IT bezpośrednio po treningu. Oczywiście sama nauka jest bezpłatna, ale jak powiedział ktoś z wielkich, najlepsze inwestycje, to inwestycje w samego siebie, a jeśli jeszcze przy tym będziesz w stanie zrealizować swoje stare marzenia, to najlepsze co można zrobić. Dołącz do tej elity!

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Wszystkie znajdujące się w treści strony znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością prawowitych właścicieli. Nazwy towarowe Apple, iPhone, iPod, iPad, MacBook, Mac, MacBook Pro, Mac mini, Mac Pro, MacBook Air , Apple Watch są własnością Apple Inc.
 
©[current-year] MacWorks Warszawski serwis Apple