Problemy z systemem iOS 10, grzanie i restartowanie się iPhone’a.

Specjaliści z centrum serwisowego MacWorks nadal odpowiadają na pytania swoich czytelników dotyczące naprawy sprzętu Apple. Pytanie od czytelnika:

Na moim iPhone po wymuszonym restarcie na kilka sekund pojawiają się dziwne, chaotyczne smugi, jakby umarła karta graficzna, i ostatnio po takim restarcie ledwo zauważalnie zamrugał ekran około 15 sekund. To przypadek gwarancyjny? I co radzicie?

Odpowiadają specjaliści z centrum serwisowego MacWorks: Po aktualizacji na iOS 10 u wielu występują różnego rodzaju nieprawidłowości przy hard reset. Prawdopodobnie problemy są związane z aktualizacją, choć to, że po chwili mrugał ekran, przywołuje na myśl o problemie z „żelazem”. Prawdopodobnie jest to przypadek gwarancyjny, należy skontaktować się ze sprzedawcą i opowiedzieć o swoim problemie.

Pytanie od czytelnika:

Trafił do mnie iPhone 5. Działa bez zarzutu, ale po podłączeniu do komputera okresowo uruchamia się ponownie. Ja bym nawet powiedział, stale. Ostatnio padł całkowicie, a jak coś kiedyś próbowałem zrobić szybko, wyłączył się. Podłączony do komputera (bo ładowarki w pobliżu nie miałem), zapala się jabłko, i po kilku sekundach gaśnie, i tak w kółko. Mam nadzieję, że to padł akumulator i nie jest to bardziej poważny problem sprzętowy. Przy okazji wydaje mi się, że urządzenie pachnie wilgocią.

Odpowiadają specjaliści z centrum serwisowego MacWorks: Tu są cztery opcje:

  • Należy przeczyścić, albo wymienić gniazdo ładowania.
  • Problem może być związany z układem Tristar (USB-kontrolerem, układem pierwotnym obwodzie zasilania).
  • Problem z nieprawidłowym rozkładem zasilania na płycie głównej: w szczególności, może być związany z przedostaniem się wody do urządzenia.
  • No i najprostszy — flashowanie urządzenia. Pomoże, jeśli jest to problem w oprogramowaniu.

Pytanie od czytelnika:

Witam. iPhone 5S nagrzewa się i pojawia się niebieski ekran, potem paski na ekranie, i nie wyłącza się. Wyłącza się tylko wtedy, gdy ostygnie. Telefon na gwarancji. Co to może być? Będą naprawiać czy wymienić na nowy?

Odpowiadają specjaliści z centrum serwisowego MacWorks: Jeśli urządzenie jest jeszcze na gwarancji, należy natychmiast przewieźć go do sprzedawcy, ponieważ może to być problem z akumulatorem, ale najprawdopodobniej z układem NAND-flash-pamięci, której naprawa jest praktycznie nierealna. I tak, Apple nie naprawia urządzenia, a w przypadku każdej potwierdzonej wady wydaje nowe! Jeśli masz jakieś pytania do ekspertów, śmiało zadawaj je w komentarzach. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie, ale pamiętaj, że to czasami może być niemożliwe — pytań jest bardzo wiele.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Wszystkie znajdujące się w treści strony znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością prawowitych właścicieli. Nazwy towarowe Apple, iPhone, iPod, iPad, MacBook, Mac, MacBook Pro, Mac mini, Mac Pro, MacBook Air , Apple Watch są własnością Apple Inc.
 
©[current-year] MacWorks Warszawski serwis Apple